dilluns, 26 d’octubre del 2015

Si jo "podés"... anar a Déu



Quan Joana Raspall tenia 13 anys va escriure això:
(guardo la forma "podés" que ella posar per "pogués")

Si jo podés parlar-li,
dir-li el nostre desesper,
preguntar-li que hem de fer
i protecció demanar-li!...
Si jo pudes pujar
allà dalt, a la Glòria,
per poder fer-li memòria
que esperem la llibertat!...
Si jo podés als seus peus
em tiraria suplicant-li,
plorant, pregant i demanant-li
pietat pels catalans fills seus.
Que si jo al sant Palau
penetrar he somniat
és per trobar-hi una clau...
La clau de la llibertat!

Joana Raspall                                                                                    
setembre 1926  (13 anys)                                                        imatge: l'avi Pau i la Joana fons familiar.

1 comentari: