dimarts, 7 de juliol del 2020

Doble aniversari

El dia 1 de juliol celebravem el naixement de Joana Raspall i Juanola, pocs dies després, el dia 5 de juliol, celebravem també el naixement de Antoni Cauhé Huguet, el seu marit.
aquest any haurien fet 107 i 122 anys respectivament. 
Els seus descendents, els tenim a la nostra memòria.



Sobreviure 
S’oposen als meus ulls
          miralls decebedors. 
Garlandes de records 
          m’afeixuguen el coll 
quan retorno a les illes 
          i em donen benvinguda 
opaques veus amigues. 

L’huracà vorejà 
         només la meva barca, 
i les aigües amargues 
         no volgueren obrir-se. 
Sols m’engolí la por. 

I, nàufrag sense tràgic 
        destí, vaig sobreviure 
al propi desencant 
         sense esforç, sense mèrit, 
només sobrevivint. 
              Joana Raspall 1977 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada