divendres, 11 de novembre del 2016

Poema de Joana Raspall després de la mort de Martí Pol


 Miquel Martí i Pol va néixer el 19 de març del 1929 a Roda de Ter i va morir l'11 de novembre del 2003 a Vic.
Avui que fa anys va morir Martí Pol, recordo el poema que va inspirar a la Joana Raspall.

Als petits de casa

                                   Després d’una meditació, el dia
                                   de la mort de Miquel Martí i Pol.


Vosaltres no m’heu deixat que se m’arrapin
les urpades de dol i d’enyorança
que sembren dintre els cors el blat duríssim
de solitud, nodridor de poetes.
Vosaltres heu voltat la meva vida;
com la flor d’ametller que, sota el gebre
d’un hivern resistent, apunta fràgil
el projecte rosat d’una corol·la;
i persisteix, pausadament, i esclata
com una inaturable primavera...
Així, el degotall del vostre riure,
l’esguard joiós i les blanques paraules
mig formulades amb veus cantarines,
m’han fet el món amorós i habitable.
Si m’han nascut a dins brins de poesia,
s’han decantat vers la font d’on rajava,
que sou vosaltres, infants, tots els meus,
els que m’heu fet estimar tots els altres.
I els records foscos i les enyorances,
prou tindré temps de rimar-los quan sigui
al món de quietud i etern silenci,
si, per dissort, alguns no s’esborraren.
                                                                2003

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada