Revisant treballs fets per escoles l'any del centenari de Joana Raspall, hi he trobat
coses molt valuoses que poden servir a moltes altres, avui he triat un gran treball
que han realitzat alumnes de 6è de primària i han penjat a internet perquè tothom
en pugui gaudir i pugui fer ús de la seva feina, ja sigui com a model o com estudi
de poemes, llenguatge...
Em refereixo a la feina feta per l'escola Francesc Aldea de Terrassa, ells ens expliquen
així el projecte:
El projecte, metodològicament i didàcticament, parteix de l’enfocament que formula Camps (2003)
a l’hora de programar projectes de llengua. En el nostre cas, partim de la literatura a través d’una
“proposta de producció oral i escrita amb una intenció comunicativa concreta(…) La concreció
verbalitzada de què i per a qui es llegirà i s’escriurà, així com què s’aprendrà amb això” (Colomer,
2005).
a l’hora de programar projectes de llengua. En el nostre cas, partim de la literatura a través d’una
“proposta de producció oral i escrita amb una intenció comunicativa concreta(…) La concreció
verbalitzada de què i per a qui es llegirà i s’escriurà, així com què s’aprendrà amb això” (Colomer,
2005).
Ens va semblar que un catàleg era un producte útil per a la comunitat que contribuïa a commemorar
’any del centenari de l’autora a través d’una classificació poètica accessible a la web. També
crèiem que era una manera efectiva d’activar l’aprenentatge sobre el gènere poètic. Haver de
classificar poemes per construir un catàleg (gairebé base de dades) on els usuaris hi puguin
cercar segons diferents criteris feia que els infants analitzessin els poemes tenint present sempre
unes categories que ells mateixos havien decidit i portava a la comprensió dels textos perquè
calia cercar-ne el sentit amagat (els enigmes) per tal de poder-lo explicar al públic receptor del
catàleg.
’any del centenari de l’autora a través d’una classificació poètica accessible a la web. També
crèiem que era una manera efectiva d’activar l’aprenentatge sobre el gènere poètic. Haver de
classificar poemes per construir un catàleg (gairebé base de dades) on els usuaris hi puguin
cercar segons diferents criteris feia que els infants analitzessin els poemes tenint present sempre
unes categories que ells mateixos havien decidit i portava a la comprensió dels textos perquè
calia cercar-ne el sentit amagat (els enigmes) per tal de poder-lo explicar al públic receptor del
catàleg.
CATÀLEG VIRTUAL DE POEMES DE LA JOANA RASPALL
Dimarts, 2 Juliol, 2013
Lara Reyes
Us enviem el nostre catàleg virtual de la Joana Raspall que hem estat fent durant tot l’any. Veureu que
podeu buscar els poemes de la nostra estima poetessa a partir de diferents elements de cerca: llenguatge,
enigmes, rima, ritme, protagonistes i tipologia textual.
podeu buscar els poemes de la nostra estima poetessa a partir de diferents elements de cerca: llenguatge,
enigmes, rima, ritme, protagonistes i tipologia textual.
Ja ho veureu al catàleg, però us volem avançar un aspecte a destacar. Hem descobert que pot ser que un
poema tingui de protagonista dues mandarines, però en realitat pot estar parlant de l’amistat, la venjança,
la rivalitat... Aquesta intencionalitat que vol transmetre l’autora l’hem anomenat enigma. Per això el títol
del nostre projecte i del catàleg: Els enigmes en la poesia de Joana Raspall.
poema tingui de protagonista dues mandarines, però en realitat pot estar parlant de l’amistat, la venjança,
la rivalitat... Aquesta intencionalitat que vol transmetre l’autora l’hem anomenat enigma. Per això el títol
del nostre projecte i del catàleg: Els enigmes en la poesia de Joana Raspall.
Cliqueu a la fotografia i entreu a aquest treball "catàleg" tan ben aconseguit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada