dilluns, 22 de desembre del 2014

Felicitacions que han triat poemes de la Joana

Agraïm a tothom que llegeixi i utilitzi poemes de Joana Raspall per felicitar, però ens agradaria que sobre tot, ajuntaments, institucions, partits, agrupacions i altres que no ho fan de manera personal, ens demanessin permís per a fer-ho, tot poema o escrit té els seu dret d'autor i copyrrait

Moltes gracies.


videoclip de SoMMeliers, inspirat en el poema Non-Non de Nadal de Joana Raspall

Aquest Videoclip ha estat enregistrat a Barcelona en benefici de l'associació Catalana de Fibrosi Quística, si us ha agradat, compartiu-lo i fer un donatiu que l'associació destinará a la recerca biomèdica i al tractament de la malaltia.

http://www.emmcanponsic.cat/ca/page.a...

Fes el teu donatiu a 
https://portal4.lacaixa.es/apl/donati...

Compositor - Josep Ollé

Idea Original Videoclip - Roger Corredera

Tècnic de so - Quim Puigtió "Kato"

Disseny Gràfic - Ariadna Rodríguez Masià

Elèctrics - Javier Cano & Arantxa Cavanillas
  • Categoria

  • Llicència

    • Llicència estàndard de YouTube
      • ................................

.............................
........


.................

Enlace permanente de imagen incrustada
........................

Enlace permanente de imagen incrustada
....................


Brian Cruts:

Enlace permanente de imagen incrustada
.................
que ha possat la música:

August Garcia :



Enlace permanente de imagen incrustada

Llacer_edita

RASPALL.png

Família Roure- Rabat

..................................


FELICITATCIO NADAL 2014-02


“La vida és al foc
-verda?, mal encesa?-.
Viure no és un joc
ni una proesa.
Viure és un Nadal
entre el poc i el massa.
És un foc que cal
encendre’l amb traça.”
De “Divuit poemes de Nadal i un de Cap d’Any”

Amb aquest assenyat i enginyós poema de l’escriptora catalana Joana Raspall, l’equip d’Efimatica volem desitjar-vos unesbones festes i un bon any 2015!
.............................

dijous, 18 desembre de 2014


Oh Jesús de ma infantesa!, Oh petit Nostre Senyor! ...



A la cova de Betlem. 

Poema de Nadal de Joana Raspall.

A la cova de Betlem
hi ha un infant com una rosa.
Si els pastors li duen mel,
jo vull dur-li alguna cosa.

No tinc res que sigui meu
i que valgui per un Déu!

L'infant mira i diu que sí;
que li puc donar l'amor
que els pares m'han dat a mi.

Naixement. Escola catalana, primera meitat segle XVI. Pintura sobre fusta. Procedent d'Estanyol (Gironès). Museu d'Art de Girona.
..............................


Un poema de nadal de la Joana Raspall: Què puc fer?

Ahir mateix, aquest  dia 4, que tot just s'ha acabat ara, ha fet un any que la Joana ens va deixar.
He volgut recordar-la a ella, en un petit homenatge...  compartint un poema seu.
És un poema reflexiu i de lluita nadalenca, en el millor sentit de la paraula lluita.


Què puc fer?

Què puc fer, oh Senyor perquè m'entri
el sentit del Nadal més endins de la pell?
M'enfarfega la buida aparença
d'una pau de cartell i un amor pregonat
a tot vent sense solta ni volta.

Què puc fer que em sostregui a l'engany
dels eslògans pomposos i dels rètols llampants?
Si compleixo les lleis, bé puc  creure
que ja faig el que cal.

Però un jutge sever m'assenyala i m'acusa
perquè ignoro - m'han fet oblidar -
la justícia que és, més enllà d'aquest caos.

Ni segura de mi, ni segura dels altres,
vaig rodant vida enllà rebutjant les angoixes...
- lluny de mi, oh, la tràgica nosa!-.

Quan arriba Nadal m'ablaneixo un moment
- fins se'm trenca la veu quan entono l'hosanna -
Però... crec el què dic?  Però, sento el què faig?

Entorn meu, el dolor, la misèria i la lluita
de tants  homes que mai no sabré
deuen dir-me que tot l'any esperen
un Nadal salvador. Els escolto?

Arrenqueu-me, Senyor, la cuirassa!
Que llur clam de justícia em traspassi
fins que en ells, jo, fidel al missatge,
vivifiqui l'autèntic Nadal.

............................................Joana Raspall 1970
...........................

blog: Todoreh

DILLUNS, 22 DESEMBRE DE 2014

NADAL 2014



Com diu la nostra estimada poeta Joana Raspall, 
Nadal sempre torna, no li podem tancar les portes, és un cant a l'esperança

NATIVITAT (Piero della Francesca 1416-1492)

BON NADAL
.............

blog: Enviny 

DIVENDRES, 19 DESEMBRE DE 2014

Nadal, 2014


NADAL

La nit de Nadal
el bosc s’engalana;
els avets s’estiren
per fer la sardana
entorn del Nadó.
 
Una soca vella
no pot afegir-s’hi
i diu amb tristor:
—Jo ja no sóc bona
per res; no tinc branques.
 
Mes, pel cel ressonen
les veuetes blanques
dels àngels que diuen:
—Sí, que vals! no ploris!
seràs el tió!

Joana Raspall

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada