dilluns, 20 de gener del 2014

Exposició basada amb poemes de Joana Raspall

http://bibliotecatib.blogspot.com.es/2013/11/tenvio-paraules-de-silvia-arniches.html

12/11/2013

T'envio paraules... de Sílvia Arniches


L'artista vilafranquina Sílvia Arniches, amb motiu del cicle de conferències Llibres de Capçalera, que enguany està dedicat als poetes centenaris Espriu i Raspall, ha instal·lat per diferents espais de la biblioteca, un seguit d'obres inspirades en poemes de l'autora, que podeu visitar durant tot aquest mes de novembre.

Per explicar-nos les seves obres, englobades sota el títol "T'envio paraules" ens ha regalat aquests mots:

Les belles, sàvies i sensibles paraules de Joana Raspall ja fa temps que em van captivar.
Em dic Sílvia Arniches Hill, sóc de Vilafranca i, entre d'altres coses, pinto. He participat en exposicions col·lectives, també al Firart, tinc alguns premis de pintura, i he fet exposicions individuals.
Justament va ser el 2010 en què dues exposicions meves, Gotes de lluna i Haikús al vol, les paraules de Joana Raspall s'hi van fer presents a través d'uns quants petits/grans tresors que són els seus haikús. Aquell mateix any vaig tenir el goig de conèixer-la i poder-li ensenyar el que havia pintat.
D'aleshores ençà, la seva poesia forma part del meu imaginari, i tot aprofitant que enguany ha complert cent anys, per commemorar-ho, he realitzat l'exposició T'envio paraules (títol tret d'un vers del poema La llengua pròpia), amb pintures i instal·lacions que s'inspiren en poemes seus adreçats al públic més jove, però que tanmateix considero que són vàlids per a tothom, gran o petit.
De la seva gran obra només n'he pogut triar uns quants que he intentat que reflecteixin la seva atenta observació de la natura, de la vida quotidiana, la seva grandesa de vocabulari i domini de la llengua,la seva imaginació, la seva sensibilitat pel detall, per la reflexió i, en definitiva, pels sentiments i el pensament.
Espero que en gaudiu tant com jo ho he fet.

Sílvia Arniches

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada