dimecres, 9 de març del 2016

Mirall i Tanques

Mirall

Desconeguda del mirall cruel,
intentes suplantar la meva imatge;
la buides del batec de primaveres
que n’és !del ressò de mi mateixa.
Als ulls aliens pots imposar l’espectre
d’un hivern turmentat, sense esperança.
Jo no et creuré. Jo sé com sóc , i al vidre
inútilment ordeixes la mentida.
1984


Joana Raspall (Batecs de paraules)

 Tanques

No són perdudes
les gotes de rosada
sobre la terra.
Jo visc tota amarada
de les dolços antigues.

............

 No cal que parli.
T’ho dirà cada branca
i cada fulla.
El meu plor s’ha fet saba
dintre totes les tiges.

...............

 La mateixa aigua
no pot ésser beguda
per dues boques.
Només la set és nostra,
és una i ens iguala.

 .............
Joana Raspall (Batecs de paraules)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada